skip to Main Content
Hvilke Faktorer Påvirker Din Virksomheds Brug Af Data?

Hvilke faktorer påvirker din virksomheds brug af data?

Dataanvendelse og forandring er tæt sammenkoblet med de mange faktorer, der påvirker forretningen og arbejdet med data. Værdiskabelsen med data sker ikke kun på baggrund af teknologi og forretningsstrategi, men derimod i tæt samspil mellem markedet, forretningen, teknologien, strategien og de mennesker, der skal anvende teknologien. Derfor er det vigtigt, at tænke dimensionerne Virksomhed, Virkelighed og Værdi ind i ens strategi for datavækst. Disse dimensioner operationaliserer og konkretiserer det, der skal til for at lave forandringer og forbedringer ved brug af data.

Vær opmærksom på dette, når du vil kortlægge din virksomheds datamodenhed

For at kunne kortlægge din virksomheds datamodenhed er det vigtigt at kigge på alle de ressourcer og aktiviteter, der arbejdes med i Virksomheden, den Virkelighed virksomheden omgives af både internt og eksternt samt den forretningsmæssige Værdiskabelse. Hvordan understøtter din virksomhed f.eks. brugen af data, og hvilke barrierer er der for at kunne komme videre.  Hvordan arbejder din virksomhed i praksis med udvikling og forbedring af virksomhedens dataanvendelse, og hvordan benytter din virksomhed data? Oplever du at initiativerne udmønter sig i konkret værdiskabelse?

 

Læs mere i DataForBusiness Factbook 2018/2019. 

Test din virksomheds brug af data via vores self assessment

Ovenstående faktorer og meget mere kan du få belyst for lige præcis din virksomhed. Via self assessment i DataForBusiness’ digitale værktøj kan Pedab hjælpe dig med at  kortlægge din virksomheds datamodenhed. Værktøjet giver dig et her og nu billede af, hvordan din virksomhed forholder sig til dataanvendelse generelt.

 Self assessment: Klik her og test din virksomheds dataanvendelse 

 

Pedab & DataForBusiness: Derfor skal du tage fat i os!

Vores primære formål med at engagere os i DataForBusiness er, at hjælpe vores kunder og partnere til at skabe “digital konkurrenceevne”. Du er altid velkommen til at tage udfylde undersøgelsen selv, men tag endelig fat I os, hvis du har brug for support:

  • Vi kan guide dig igennem spørgeskemaet.
  • Vi kan analysere på outcome.
  • Vi kan rådgive i forhold til, hvilke actions du bør tage.
  • Vi kan udarbejde en konkret handlingsplan.
  • Vi kan samle det rette team af teknologileverandører og partnere.

Hvis du har spørgsmål eller hvis vi skal mødes og tage en snak om, hvilke muligheder det digitale værktøj kan give din virksomhed, så kontakt en af os nedenfor.

 

Hvad er DataForBusiness? DataForBusiness har et overordnet mål om at styrke dansk erhvervsliv. Det er et initiativ skabt af forskere, erhvervsinteresser, virksomheder og certificerede rådgivere med det formål at forbedre danske virksomheders konkurrencevne via datadrevet vækst. Dansk Industri, CBS, Teknologisk Institut og Alexandra Instituttet er blandt de bærende kræfter i initiativet. De har bl.a. drevet forskningen og bidrager med troværdighed og transparens. Networked Business Initiative bygger broen mellem forskning og praksis og omsætter forskningen til dialog, måling og benchmarking.

IBM har teknologien og løsningerne til at understøtte digital transformation og optimal udnyttelse af data. Blandt andet kan kunstig intelligens som IBM Watson skabe indsigt i både strukturede og ustrukturede data. Vil I i gang kan IBM også tilbyde et garage forløb, hvor al snakken om data kan blive til konkrete ideer. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back To Top